Superalimente – 7 alimente pentru o sănătate de fier

Te doare gatul? Nivelul tau de energie este in cadere libera? Sau pur si simplu, iti doresti sa previi traditionalele stari de gripa si de raceala de sezon? In acest caz, ar trebui sa consumi cat mai des superalimentele.

Sunt cele care te vor ajuta sa iti intaresti sistemul imunitar si care nu dau nicio sansa microbilor.

Usturoiul. Este indispensabil in orice bucatarie care se respecta pentru a veni cu un plus de savoare pentru orice preparat. Este un superaliment cu multiple talente. Consumand regulat extract de usturoi te vei bucura doar de efecte pozitive asupra presiunii arteriale sau nivelului de colesterol. In plus, usuturoiul este foarte bogat in antioxidanti care vor intari sistemul imunitar.

Ghimbirul. Pe langa faptul ca aduce un plus de gust picant si da savoare bauturilor, ceaiurilor, supelor sau mancarurilor asiatice, ghimbirul face parte si din categoria superalimentelor. Reduce inflamatiile, poate sa calmeze durerile si face miracole contra greturilor.

Fructul Goji. Fructul Goji are o multime de virtuti minunate. Este bogat in vitamina C, B sau acizi grasi esentiali, in aminoacizi, minerale si oligoelemente. Il poti consuma alaturi de smoothie sau muesli pentru a-ti intari sistemul imunitar.

Semintele de chia. Aceste mici seminte ce vin din Mexic au fost folosite chiar si de maiasi sau de azteci. Iar in zilele noastre sunt din ce in ce mai populare. Sunt foarte bogate in acizi grasi omega 3 si furnizeaza de 2 ori mai multe proteine vegetale decat alte seminte.

Ceaiul matcha. Ceaiul matcha este forma pulverizata a ceaiului verde. Este foarte bogat in agenti anti-radicali liberi, vitamine, minerale si oligoe-elemente si ajuta la prevenirea gripei sau racelii.

Varza verde creata. Aceasta leguma tipica pentru iarna, este excelenta deoarece econtine un nivel foare ridcat de antioxidanti, care pot intari sitemul imunitar si care previn anumite maladii precum Alzheimer sau ateroscleroza. O poti folosi cruda in salate sau sa o amesteci cu mere, kiwi, avocado si ghimbir pentru a obtine un delicios suc smoothie verde.

Afinele. Sunt foarte bogate in vitamina C, potasiu si alte vitamine. Se pot consuma mai ales in sezonul rece, in sucuri smoothie, alaturi de muesli terci sau chiar pe post de gustare intre mese.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *